Skip to main content Skip to footer

Ofte stilte spørsmål

Det kommer an på undervisningstilbudet...

Ta en titt på prislisten

Det finnes ingen søknadsfrist - opptak skjer fortløpende

Vi mottar søknader hele året. Hovedopptaket av elever skjer etter re-registreringen på våren/sommeren, men ved ledig kapasitet tas det opp elever også til andre tider.

Alle søknader må sendes elektronisk via vår hjemmeside - se linken øverst til høyre på siden.

Søkere må være forberedt på at det kan være venteliste på enkelte tilbud. Opptak til kulturskolen skjer etter ansiennitet på ventelisten.

Det kommer an på hvilket tilbud du ønsker og hvilken kommune du bor i.

Vi har dessverre venteliste på flere av tilbudene, spesielt til deler av instrumentundervisningen.  

Som elev på fiolin kan du leie fiolin.

Hvis det er andre behov: Kontakt oss!

Oppsigelse av elevplass og permisjonssøknad må skje skriftlig, enten per epost til rektor, eller ved at du logger deg inn som foresatt og sier opp plassen.

NB!! Fristen for oppsigelse og permisjon er 1. mai for høsthalvåret og 1. desember for vårhalvåret.

Dersom en elev av en eller annen årsak begynner sent et semester eller ikke kan fullføre et påbegynt semester, må skolepengene som regel betales i sin helhet.

Ja, forutsatt at det ikke står barn på venteliste

Voksne som ønsker undervisning gjennom kulturskolen er velkommen til å registrere seg, men får kun tilbud om plass dersom det ikke er barn på venteliste for det aktuelle tilbudet.

Dersom en voksen elev blir tatt opp, og det senere kommer barn på venteliste, må den voksne være innstilt på å vike for barnet.

Når det er sagt, så er kulturskolens lærere meget løsningsorienterte, f.eks ved å tilby timer privat. Så dersom du først er blitt tatt opp som voksen elev, er det gode muligheter for å fortsette.