Skip to main content Skip to footer

Dans

Lillesand Jazzdans 3

NB: Denne gruppen har for liten søkning skoleåret 23-24. Vi vil forsøke å få den i gang i løpet av skoleåret.

I jazzdansen er underholdning og formidling viktig, og den har alltid vært påvirket av populærkulturen, med en relasjon til samtidens musikk og trender.
Karakteristisk for sjangeren er stilens varierte og dynamiske uttrykk med sterke og eksplosive bevegelser. Jazzdansen har mange undersjangre som blant annet musikal og tradjazz, lyrisk jazz, streetjazz, samtidsjazz, osv.I jazzdanstimen arbeides det med rytme og musikalitet, stilforståelse, formidling, isolasjons- og koordinasjonsarbeid.

Kleskode:
Treningsklær som er gode å bevege seg i. På føttene myke jazzdans- eller ballettsko, evt. barbent eller sokker i teknikkøvelsene. Håret oppsatt og bort fra ansiktet.

Ha på bevegelige klær, joggesko til å danse inne med og ta med vannflaske.

Velg ønsket undervisningssted og trykk påmeld:

Påmeld

Fant du det du søkte etter?

Hvis ikke, kan du ta kontakt med oss